Här presenterar du dig

SkrivCirkeln Forum Café Bläckfisken Här presenterar du dig

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Volker Volker 2 år, 9 månader sedan.

• Författare
    Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Välkomna alla nya medlemmar! Skriv en rad och säg hej till dina kompisar här.

Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Hej!

Jag som startat SkrivCirkeln heter Volker. Jag har skrivit i ungefär tio år – inte alls lika intensivt som jag hade önskat men inte mindre entusiastiskt för det. Jag har länge letat efter ett forum där man på ett seriöst sätt kan visa sina texter för varandra och får hjälp med dem. När jag inte hittade något motsvarande grundade jag till slut ett sådant forum själv, och SkrivCirkeln fick se världens ljus.

Den andra idén bakom SkrivCirkeln – förutom att vara ett fritt forum för textkritik – var att jag ville skapa förutsättningar för att den kritik man får här ska bli så hjälpsam och konstruktiv som möjligt. Du kanske har noterat en viss tonvikt på tänket kring feedback ;o)

Inom ramen för mitt arbete som läkare har jag fått lära mig om hur man ger och tar konstruktiv feedback, om jag-budskap osv, och jag undrade om den kunskapen inte kunde tillämpas på skrivande.

Därför har jag grundat SkrivCirkeln – ett forum där vi som skriver ger varandra feedback, ett forum att testa sig och sina texter, en verkstad.

Jag hoppas att allt fokus på feedback inte leder till att du känner dig låst, hämmad eller avskräckt. Min förhoppning är istället att det ska leda till struktur som hjälper och tydlighet kring hur vi bemöter varandra här. När allt kommer omkring handlar det inte så mycket om regler som om riktlinjer som du själv får göra till något som funkar för dig.

Så var inte rädd. Kom, var med och berika SkrivCirkeln med hur just du skriver, hur just du tänker.
    Jag är övertygad om att det finns mycket vi kan lära oss av varandra.

Välkommen!

Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Hej!

Det här känns spännande, lite nervöst får jag erkänna… Jag är en glad tjej som pluggar i Umeå. Skrivande… jag har alltid skrivit känns det som, mest för mig själv men på sistone mer och mer även för andra. Och då blir det plötsligt lite annorlunda. Lite läskigt att visa sina texter men bra på sikt tror jag *hoppas*

Så, hoppas att den här sidan hjälper mig, och att allt det nervösa är värt det.

Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Hej alla glada!

Jag heter Nils. Kul att ha hittat till den här sidan! Ja, vad ska jag säga om mig? Är väl lite av en sfi-nörd som läser en massa (inte bara sfi), tänker en massa och skriver en massa (bara en bråkdel som kan visas upp dock).

Det här ska bli roligt!

Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Halloj!
    Så ska man blotta sig på internet. ladybug, jag känner med dig, känns som precis samma blandning av bävan och förväntan (kanske förväntansglädje?) Vem är lilla jag då? Jag bor på en gård utanför Karlstad, och sedan barnen flugit ut har jag kunnat ägna mig åt skrivandet igen, en alldeles för länge försummad aktivitet. Jag ser fram emot att få läsa era texter och höra vad ni har för kloka tankar kring mina.
    Kramar!

Profilbild på Volker
    Volker
    Forumledare

Välkomna ladybug, Darth Jo och Vilse i skogen! Jag ser fram emot era texter och feedback!

SkrivCirkeln ligger fortfarande i sin linda, så ni kan vara med och forma forumet. Om ni undrar eller saknar något, skriv en rad i förslagslådan.

Vi skrivs :o)

Volker

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.